§ 1. Postanowienia Ogólne
O ile odrębne postanowienia nie będą przez strony uzgodnione na piśmie pod rygorem nieważności, niniejsze WRZ_B2B regulują zasady zawierania i wykonywania umów sprzedaży Towarów sprzedawanych przez ROLAFOL Agnieszka Singler przedsiębiorcom.
§ 2. Definicje Pojęcia używane w WRZ_B2B oznaczają:
1) Umowa – Umowa Sprzedaży Towaru zawarta pomiędzy ROLAFOL a Kupującym może zostać zawarta w formie ustnej lub pisemnej. W przypadku złożenia przez Kupującego Zamówienia lub Zapytania Ofertowego telefonicznie lub mailowo, do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie dokonania przez Kupującego zapłaty kwoty (Przedpłaty) wskazanej w Fakturze Pro Forma załączonej do wysłanego Kupującemu na adres mailowy Potwierdzeniu zamówienia. Dokonanie Przedpłaty w wysokości wskazanej w Fakturze Pro Forma przez Kupującego jest warunkiem niezbędnym do skutecznego zawarcia Umowy Sprzedaży.
2) Kupujący – podmiot będący przedsiębiorcą, kupujący Towar w ROLAFOL lub składający telefonicznie lub mailowo Zapytanie Ofertowe lub Zamówienie.
3) ROLAFOL – Agnieszka Singler prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ROLAFOL ul. Suwalskiej 14/20, 54-104 Wrocław, NIP: 8942455130, REGON: 020110150.
4) WRZ_B2B – niniejsze Warunki Realizacji Zamówień dotyczące przedsiębiorców.
5) Towar – nabywane przez Kupującego na podstawie Umowy rzeczy ruchome znajdujące się w ofercie sprzedażowej ROLAFOL.
6) Siła Wyższa - zdarzenie zewnętrzne o charakterze przypadkowym lub naturalnym (żywiołowym), nie do przewidzenia, którego skutki są nie do uniknięcia, nad którym nie ma możliwości zapanowania i zapobieżenia, np. powódź, huragan, śnieżyca itp., a także strajk, korek drogowy lub inne utrudnienia w komunikacji.
7) Dostawa – dostarczenie Kupującemu przez ROLAFOL Towaru do miejsca wskazanego przez Kupującego, w terminie ustalonym z Kupującym.
8) Zapytanie Ofertowe – pochodzące od Kupującego zapytanie, na podstawie którego ROLAFOL sporządza Ofertę.
9) Oferta – dokument elektroniczny w formie pdf opisany numerem bądź e-mail sporządzony przez ROLAFOL w odpowiedzi na złożone telefonicznie lub mailowo przez Kupującego Zapytanie Ofertowe, zawierające m. in. informacje o parametrach technicznych Towaru, Kod Produktu, ilość, cenę, formę płatności, warunki dostawy oraz pozostałe warunkach Umowy.
10) Przedpłata – kwota stanowiąca część lub całość ceny zakupu Towaru, wskazana w wysłanym do Kupującego Potwierdzeniu zamówienia wraz z Fakturą Pro Forma.
11) Zamówienie - Wyrażenie przez Kupującego woli zakupu produktu(ów) w formie pisemnej lub telefonicznej
12) Potwierdzenie zamówienia - Wiadomość systemowa wysłana w formie powiadomienia wraz z fakturą Pro Forma, w odpowiedzi na elektroniczne lub telefoniczne zamówienie Kupującego. Otrzymanie potwierdzenie zamówienia przez Kupującego nie oznacza zawarcia Umowy sprzedaży a jest jedynie Ofertą przedstawioną Kupującemu na jakich ROLAFOL może zrealizować Zamówienie. Do zawarcia Umowy sprzedaży dochodzi w momencie odnotowania Przedpłaty za zamówienie przez ROLAFOL.
13) Reklamacja – zawiadomienie pochodzące od Kupującego o istnieniu wady jakościowej lub ilościowej Towaru.
14) Dzień Roboczy – dzień tygodnia za wyjątkiem sobót, niedziel oraz świąt ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
§ 3. Przedmiot Umowy
1) ROLAFOL sprzedaje Kupującemu Towar określony w Umowie, a Kupujący Towar odbiera i płaci cenę.
2) ROLAFOL dostarcza zakupiony Towar Kupującemu pod wskazany w zamówieniu adres lub jeśli strony postanowią inaczej Kupujący odbierze Towar osobiście we wskazanym przez ROLAFOL miejscu i czasie.
3) Oferta przedstawiana jest według wytycznych Kupującego, których ROLAFOL nie ma obowiązku weryfikować.
4) Ewentualne błędy lub niejasności w Zamówieniu obciążają Kupującego i nie mogą być podstawą roszczeń Kupującego względem ROLAFOL.
§ 4. Terminy realizacji
1) Termin realizacji Umowy to czas od momentu odnotowania Przedpłaty za zamówienie przez ROLAFOL do chwili wysyłki.
1) ROLAFOL przystąpi do realizacji Umowy niezwłocznie po dokonaniu przez Kupującego Przedpłaty jednak nie wcześniej niż w następnym dniu roboczym.
2) ROLAFOL nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie wynikłe z Siły Wyższej i niezwłocznie zawiadomi Kupującego o przyczynie i przewidywanym opóźnieniu.
§ 5. Dostawa i wydanie Towaru
1) Dostawa Towaru następuje kurierem wskazanym przez ROLAFOL do miejsca podanego przez Kupującego. Kupujący zapewnia obecność osoby uprawnionej do odbioru Towaru w terminie przyjazdu kuriera. W razie wątpliwości przyjmuje się, że osoba dokonująca odbioru Towaru za Kupującego jest uprawniona do jego odbioru. Dostawa może następować partiami. Koszty związane z przesłaniem Towaru do miejsca odbioru ponosi Kupujący, chyba że strony w Umowie uzgodniły, że to ROLAFOL ponosi przedmiotowe koszty.
2) W chwili odbioru Kupujący zobowiązuje się do sprawdzenia opakowania oraz ilości Towaru. Reklamacje w zakresie uszkodzonego opakowania sporządza kurier w protokole reklamacyjnym. Dokonanie bez zastrzeżeń odbioru Towaru wiąże Kupującego. W razie niemożności weryfikacji ilości Towaru z uwagi na sposób opakowania, Kupujący może w terminie 2 dni od dnia odbioru Towaru zgłosić ROLAFOL niezgodności ilościowe. Niezgłoszenie niezgodności w tym terminie oznacza odbiór Towaru bez zastrzeżeń.
3) W razie nieodebrania Towaru (odmowa przyjęcia, zamknięte miejsce dostawy, itp.) przez Kupującego, Towar powróci do magazynu ROLAFOL i ponownie zostanie wysłany na miejsce wskazane przez Kupującego po uregulowaniu przez Kupującego kosztów ponownej dostawy. Jeśli strony zgodnie ustalą, Towar może zostać odebrany przez Kupującego we Wskazanym przez ROLAFOL miejscu i czasie bez dodatkowych kosztów.
4) ROLAFOL nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne opóźnienia w realizacji dostaw firm kurierskich. Za termin realizacji Umowy uważana jest data realizacji wysyłki. Jednak strony ustalają że Umowa zostanie zrealizowana z chwilą odbioru Towaru prze Kupującego.
§ 6. Dokumentacja
1) Wszystkie Towary sprzedawane przez ROLAFOL posiadają karty informacyjne, które Kupujący może bezpłatnie pobrać ze strony internetowej ROLAFOL (www.rolafol.pl) lub na wyraźne życzenie Kupującego, ROLAFOL prześle kartę informacyjną na wskazany przez Kupującego adres poczty elektronicznej.
2) Kupujący jest zobowiązany do stosowania się do zaleceń znajdujących się w karcie informacyjnej produktu.
3) Wszystkie informacje, dane techniczne oraz zalecenia odnoszące się do produktów oferowanych przez ROLAFOL mają charakter informacyjny. Ze względu na różnorodność materiałów, podłoży i odmiennych warunków aplikacji oraz pracy, nie możemy zagwarantować całkowitej skuteczności połączenia. Użytkownik ponosi całkowitą odpowiedzialność za decyzję, czy dany produkt jest odpowiedni do danych zastosowań przy konkretnych warunkach eksploatacji połączenia oraz za jego wykonanie.
§ 7. Zasady płatności
1) Kupujący jest zobowiązany do dokonania płatności na numer rachunku bankowego podany na Fakturze Pro Formie lub na Fakturze Vat niezwłocznie w przypadku faktury Pro Forma lub we wskazanym odpowiednio terminie w przypadku Faktury VAT.
2) Do ceny zostanie doliczony podatek VAT, zgodnie z przepisami obowiązującymi w chwili wystawienia faktury.
3) Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania zapłaty za Towar.
4) Zapłata przez Kupującego ceny za Towar przez potrącenie jest wyłączona.
5) Za dokonanie zapłaty uważa się dzień uznania rachunku bankowego ROLAFOL.
6) W razie opóźnienia Kupującego w płatności wynoszącego powyżej 7 dni, ROLAFOL ma prawo wstrzymać Dostawy kolejnych partii Towaru lub wstrzymać realizację pozostałych Umów z wyłączeniem odpowiedzialności ROLAFOL za nienależyte lub nieterminowe wykonanie Umowy.
7) W razie opóźnienia Kupującego w płatności powyżej 7 dni, ROLAFOL rozpocznie naliczanie odsetek w wysokości 20,5% w skali roku liczonych od pierwszego dnia zwłoki.
§ 8. Odstąpienie i zmiana Umowy
1) ROLAFOL może odstąpić od umowy Sprzedaży w razie rażącego naruszenia przez Kupującego jej postanowień, po uprzednim wystosowaniu do Kupującego wezwania do zaniechania naruszeń wraz z wyznaczeniem odpowiedniego terminu do zaprzestania tych naruszeń. W przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Kupującego ROLAFOL ma prawo zatrzymać całą kwotę Przedpłaty z tytułu kary umownej za odstąpienie od umowy.
2) Wniosek złożony przez Kupującego o zmianę Towaru lub jego istotnych części stanowi nowe Zapytanie Ofertowe. Realizacja takiego wniosku nastąpi po wyrażeniu zgody przez ROLAFOL na zasadach postępowania jak z nową Umowy. W takim przypadku uznaje się, że poprzednia Umowa uległa rozwiązaniu za zgodną wolą Kupującego i ROLAFOL.
3) W przypadku niemożności wykonania umowy z przyczyn od niego niezależnych ROLAFOL może odstąpić od Umowy. W takiej sytuacji ROLAFOL zwróci Kupującemu całą otrzymaną Przedpłatę. Odpowiedzialność odszkodowawcza ROLAFOL jest ograniczona do wysokości ceny sprzedaży wskazanej na fakturze VAT.
§ 9. Rękojmia za wady i gwarancja jakości
1) Kupującemu przysługuje rękojmia za wady Towaru przez 24 miesięcy od dnia wydania Towaru i obejmuje wyłącznie roszczenie o naprawę wadliwego Towaru lub jego wymianę na nowy, a przypadku, gdy naprawa bądź wymiana jest niemożliwa do wykonania roszczenie może polegać na obniżeniu ceny bądź na zwrocie całej ceny. Kupujący nie jest uprawniony do żądania wyrównania szkody powstałej z tego tytułu.
2) Odpowiedzialność ROLAFOL z tytułu rękojmi biegnie od momentu odbioru Towaru
3) ROLAFOL ponosi odpowiedzialność określoną w niniejszym paragrafie jedynie w stosunku do Towaru używanego na terenie Polski.
4) Rękojmia nie są objęte wady fizyczne powstałe:
5) Kupujący składa Reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep.rolafol@gmail.com lub za pomocą poczty tradycyjnej. Reklamacja powinna zawierać opis wady, datę jej zauważenia przez Kupującego oraz oznaczenie wadliwego Towaru. Do Reklamacji Kupujący dołącza wszelkie posiadane dokumenty wskazujące na wadę (protokół reklamacyjny sporządzony przez kuriera, zgłoszenie wady od podmiotu faktycznie użytkującego Towar, dowód zakupu, itd.)
6) Reklamacja powinna być wysłana w terminie 3 dni od daty powzięcia wiadomości o istnieniu wady Towaru. Reklamacje zgłaszane po upływie terminów lub z naruszeniem zasad wskazanych w niniejszym paragrafie nie będą uwzględniane (roszczenia Kupującego wygasają).
7) W terminie 14 dni od doręczenia Reklamacji ROLAFOL poinformuje Kupującego o jej odrzuceniu bądź przyjęciu oraz sposobie i terminie jej realizacji. Z przyczyn niezależnych od ROLAFOL termin na rozpoznanie reklamacji może zostać wydłużony do 30 dni, a ROLAFOL jest zobowiązany, niezwłocznie poinformować Kupującego o nowym terminie rozpoznania Reklamacji.
8) Jeśli do decyzji o przyjęciu bądź odrzuceniu Reklamacji potrzebna będzie wizyta przedstawicieli ROLAFOL w miejscu zamontowania Towaru, Neo-Led przed upływem 14 dni od doręczenia Reklamacji poinformuje o dacie i kosztach swojej wizyty. Koszty wizyty ponosi Kupujący, jeśli Reklamacja zostanie odrzucona.
9) Informacje, o których mowa w ust. 6 i ust. 7 niniejszego paragrafu mogą zostać przekazane przez ROLAFOL Kupującemu za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poczty tradycyjnej. Za datę doręczenia maila uznaje się następny Dzień Roboczy po wysłaniu wiadomości. W przypadku korespondencji za pośrednictwem poczty za datę doręczenia uznaje się datę odbioru przesyłki. Za podstawowy sposób komunikacji strony przyjmują pocztę elektroniczną.
10) W celu realizacji Reklamacji Kupujący jest zobowiązany dostarczyć wadliwy Towar do siedziby ROLAFOL na własny koszt. ROLAFOL nie ponosi kosztów demontażu oraz ponownego montażu Towaru. ROLAFOL ponosi wskazane w tym paragrafie koszty jedynie do wysokości ceny rzeczy wadliwej. Kupujący prześle Towar należycie opakowany, zabezpieczony, kompletny, wyczyszczony.
11) W przypadku braku możliwości przesłania Towaru przez Kupującego do siedziby ROLAFOL, weryfikacja lub ocena może nastąpić w miejscu używania Towaru. Kupujący w takim przypadku zapewni ROLAFOL bezpieczny dostęp do Towaru i zaplecze techniczne, poinformuje ROLAFOL o wymaganiach z dziedziny BHP obowiązujących w miejscu aplikacji/pracy oraz (w razie konieczności) zaopatrzy ROLAFOL w szczególne środki ochrony osobistej. Kupujący wyznaczy osobę odpowiedzialną za realizację Reklamacji po stronie Kupującego i wskaże ją w Reklamacji. W przypadku nieobecności tej osoby w trakcie wizyty wywołanej Reklamacją, przedstawiciel ROLAFOL może odmówić wykonywania czynności niezbędnych do stwierdzenia zasadności Reklamacji. Wówczas Kupujący ponosi koszty kolejnej wizyty przedstawiciela ROLAFOL, zaś ROLAROL nie odpowiada za ewentualne szkody poniesione przez Kupującego z powodu przesunięcia terminu wizyty swojego przedstawiciela.
12) Towary wymienione w ramach Reklamacji stają się własnością ROLAFOL, który jest uprawniony je zatrzymać lub wywieźć z miejsca realizacji Reklamacji.
13) ROLAFOL nie udziela gwarancji na sprzedawany Towar. W przypadku, gdy Towar posiada gwarancję producenta Kupujący ma prawo dochodzić uprawnień z gwarancji bezpośrednio od producenta Towaru. ROLAFOL każdorazowo informuje Kupującego jeśli kupowany Towar posiada oddzielną gwarancję producenta.
§ 10. Zasady odpowiedzialności z tytułów innych niż wady Towaru
ROLAFOL nie odpowiada w żadnym przypadku, w jakimkolwiek czasie za jakąkolwiek szkodę pośrednią, wynikłą stratę lub zniszczenie powstałe z jakiejkolwiek przyczyny związanej z Towarem, odniesione przez Kupującego lub jakikolwiek inny podmiot z nim powiązany jakimkolwiek tytułem prawnym. W pozostałym zakresie odpowiedzialność odszkodowawcza jest ograniczona do wysokości ceny sprzedaży wskazanej na fakturze VAT.
§ 11 Postanowienia końcowe
1) Kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia ROLAFOL o każdorazowej zmianie siedziby i adresu dla doręczenia korespondencji, w tym adresu e-mail oraz innych danych rejestrowych niezbędnych do wystawienia faktury VAT. Brak zawiadomienia powoduje, że korespondencja wysłana na wskazany wcześniej adres uważana jest za skutecznie doręczoną.
2) Bezskuteczne jest powoływanie się przez Kupującego na nieznajomość WRZ_B2B po złożeniu przez Kupującego Zamówienia lub dokonaniu zakupu Towaru bezpośrednio w siedzibie ROLAFOL.
3) ROLAFOL nie będzie się stosował do warunków zakupu Kupującego sprzeczne lub odbiegające od niniejszych WRZ_B2B, chyba że ROLAFOL uzna je wyraźnie na piśmie.
4) W przypadku rozbieżności, pomiędzy postanowieniami WRZ_B2B, a postanowieniami Umowy zawartej pomiędzy Kupującym, a ROLAFOL, w pierwszej kolejności stosować należy postanowienia Umowy, a następnie postanowienia WRZ_B2B.
5) Zmiany Umowy będą dokonywane na piśmie pod rygorem nieważności, chyba że co innego wynika z treści WRZ_B2B lub Umowy.
6) W granicach wyznaczonych przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, nieważność jakiejkolwiek części WRZ_B2B, pozostaje bez wpływu na ważność ich pozostałej części. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji Strony zastąpią takie postanowienia ważnymi postanowieniami wywołującymi taki sam skutek gospodarczy.
7) Wszelkie spory wynikające z zawartej między Kupującym a ROLAFOL Umowy będą rozstrzygane przed sądem powszechnym właściwym ze względu na siedzibę ROLAFOL.
§ 13 Ochrona danych osobowych
1) Administratorem danych osobowych pozyskanych w trakcie realizacji Umowy jest ROLAFOL. Kontakt z administratorem jest możliwy pod adresem siedziby oraz za pośrednictwem adresu: sklep@rolafol.pl
2) W związku z realizacją Umowy możemy przetwarzać takie dane jak: dane identyfikacyjne, dane teleadresowe, dane rejestracyjne Kupującego. Dane te mogą być pozyskane bezpośrednio od osób, których dane dotyczą jak i od ich pracodawców/zleceniodawców jak również z bazy CEIDG.
3) Dane przetwarzane są w następujących celach: zawarcia i wykonania Umowy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze (np. podatkowych, księgowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO), w celu ustalania, dochodzenia lub obrony roszczeń oraz w celu prowadzenia korespondencji (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
4) Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu zawarcia i wykonania Umowy.
5) Dane będą przetwarzane przez okres realizacji Umowy oraz przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń, chyba że przepisy prawa (np. dotyczące archiwizacji, podatkowe, rachunkowe) będą nas zobowiązywać do dłuższego przetwarzania tych danych.
6) Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom, które świadczą dla ROLAFOL usługi IT, usługi pomocy prawnej oraz usługi kurierskie oraz pocztowe.
7) W związku z przetwarzaniem danych przysługują następujące prawa: dostępu do danych osobowych, żądania sprostowania i ograniczenia przetwarzania danych osobowych, usunięcia danych osobowych, przenoszenia danych osobowych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych opartego na przesłance niezbędności do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
tel. +48 509 645 593
sklep@rolafol.pl
ROLAFOL TAŚMY I FOLIE DWUSTRONNIE KLEJĄCE
Firma ROLAFOL zajmuje się importem i dystrybucją profesjonalnych materiałów dwustronnie klejących. Nasze wieloletnie doświadczenie łączy wiedzę specjalistyczną z kreatywnością, aby dostarczać dostosowane rozwiązania, które wspierają rozwój twojej firmy.
WAŻNE INFORMACJE
KONTAKT
sklep@rolafol.pl
+48 509 645 593
ul. Suwalska 14
54-104 Wrocław